Met een herontwerp van de visuele identiteit en de website is het doel om gasten dezelfde gastronomische beleving te bieden als in het restaurant. Bij Plantage 87 worden gasten verrast met culinaire hoogstandjes, bereid met verse ingrediënten uit hun eigen moestuin. De luxe uitstraling van de visuele identiteit en de website nodigen nieuwe gasten uit om de unieke ervaring te ontdekken.
Bij dit ontwerp was het ook belangrijk om sollicitanten aan te trekken en een goed beeld te geven van het restaurant; wie ze zijn, waar ze voor staan en hoe het is om er te werken. Een sterke ‘werken bij’-pagina zou sollicitanten motiveren om te reageren op openstaande functies.
www.plantage87.nl


Om een goed beeld te krijgen van alle betrokkenen bij het project, heb ik een stakeholdersanalyse uitgevoerd. Deze analyse geeft inzicht in de belangrijkste belanghebbenden, zoals gasten, medewerkers en doelgroepen van het restaurant. Het overzicht toont hun rollen, belangen en onderlinge relaties.
De belangrijkste stakeholders zijn de chef, sommelier, gasten, leerling-koks, afwassers, medewerkers bediening en sollicitanten. Secundaire stakeholders zijn onder andere social media, toeristen, lokale bewoners, Gault&Millau, de Michelingids en de Lekker Top 500.
Er zijn empathykaarten gemaakt met als doel de gasten en sollicitanten beter te kunnen begrijpen. Ook om de kans te vergroten dat het nieuwe ontwerp van de website geliefd is voor deze doelgroep. Wanneer ik mij goed kan inleven in de gebruiker, wordt de kans vergroot dat het nieuwe ontwerp van de website past binnen de wensen van de doelgroep. In het volgende overzicht worden mijn bevindingen over de gezegden, gedachtes, acties en gevoelens van de doelgroep weergegeven.


Om mij goed in te leven in de ervaring van de gast heb ik samen met een vriendin genoten van een 6-gangen menu.

Om de unieke kenmerken van Restaurant Plantage 87 te benadrukken, heb ik ervoor gekozen om met de eigenaars aan tafel te zitten en te onderzoeken wat het beste hun restaurant representeert. Hierbij zijn verschillende concepten gepresenteerd die hun restaurant weergeeft.
Concept 1
Eeen botanische ervaring die de verse producten uit hun moestuin benadrukt.
Concept 2
De presentatie van ruwe ingrediënten tot sprekende gerechten,
Concept 3
Het ambacht en de passie binnen het bedrijf.

Concept 2: 'Culinaire geheimzinnigheid' en concept 3: 'Vooruitstrevend ambacht' zijn met elkaar gecombineerd. Dit concept heeft als naam: 'Culinaire rijkdom van eigen bodem'. Het concept omvat exclusiviteit, rauwe ingrediënten, luxe, vooruitstrevendheid, ambacht, toegankelijkheid en teamwork.

Om een consistente branding op te leveren van online tot offline is gewerkt aan een brandbook die handvatten geeft aan de visueel identiteit van Plantage 87.



Hieronder is het ontwerp van het visitekaartje te zien. Op de voorkant staat het beeldmerk van het nieuwe logo. Op de achterkant staan de adres- en contactgegevens in het nieuwe lettertype. Er is gekozen voor de kleur zwart als papier omdat dit goed past bij het concept. Dit heeft namelijk een elegante en luxe uitstraling en de kleur oranje en wit vallen goed op.


Het eerste onderdeel van de website die een ontwerp krijgt is de homepagina. Deze pagina wordt het meest bezocht en de bezoekers vormen hun eerste indruk. Het is dus van groot belang dat deze pagina goed aansluit bij het concept en een sprekend ontwerp krijgt met alle benodigde informatie.
Het idee was om op de homepagina bezoekers kennis te laten maken met het restaurant. Dit wordt gedaan door de belangrijke waardes in een pakkende titel te beschrijven. In de video zijn met mooie beelden die alle kernwaardes van het restaurant tonen. Zoals de chef, de gerechten, het team, de ingrediënten en de moestuin. Verder komt er een knop op de staan die verwijst naar het menu.
Zie hieronder de link:
www.plantage.nl

In de menupagina zijn de gerechten te zien en de ingrediënten waaruit deze gerechten bestaan. Ook informatie over het wijnarrangement is hier te vinden.
www.plantage87.nl/menukaart

In de pagina worden er afbeeldingen gebruikt een chef en een sommelier. Er is hiervoor een foto gezocht van een stel en het is belangrijk dat ze een benaderbare en vriendelijke uitstraling heeft zodat de gasten zich welkom voelen om het restaurant te bezoeken.
www.plantage87.nl/ons-verhaal

Om sollicitanten te inspireren om te reageren op de vacatures, is er een nieuwe "Werken bij" pagina ontworpen. Elke vacature heeft zijn eigen unieke pagina, waarop het gedreven team met passie voor het vak in de schijnwerpers wordt gezet. Er worden beelden getoond van het team in actie, gezamenlijk strevend naar perfectie. Het tonen van echte mensen op foto's creëert een welkom gevoel, waardoor sollicitanten worden aangemoedigd te reageren op onze vacatures.
www.plantage87.nl/werken-bij
